måndag 14 juli 2014

Praktikanter berikar vårt arbete - Isabella


Idag började praktikanterna Isabella och Mohanad här hos oss på GLOBALscandinavia i Malmö. Vi hoppas att de kommer få en lärorik praktik här i sommar och vi börjar med att presentera Isabella.
Namn: Isabella Luong
Ålder: 17 år
Praktikperiod: Andra perioden, 14 juli – 8 augusti
Bakgrund/utbildning/skola: Ekonomiprogrammet på Malmö Borgarskola.
Det här kommer jag få göra under min praktiktid: Uppgifter inom sociala medier, analysera, göra research om våra kunder och om vår bransch, översätta etc.
Detta vill jag lära mig under min tid på GLOBALscandinavia: Hur det går till i ett företag och hur man samarbetar internt. Jag vill också lära mig att ta ansvar i min roll och att utvecklas samt lära mig mer.
Hur kommer det sig att du sökte praktik i sommar: För att få erfarenheter och komma in i arbetslivet.
Varför just på GLOBALscandinavia: Ung i sommar erbjöd mig en plats här och det verkade vara ett intressant företag.
Hur hittade du oss: Genom Ung i sommar
Det här visste ni inte om mig: Lyssnar på kpop (koreansk popmusik).
Språk utöver svenska: Engelska, kantonesiska (kinesisk dialekt) och lite spanska.
Det här klarar jag mig inte utan i min vardag på praktiken: Motivation.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar